Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

niedziela, 10 listopada 2019

Dolina rzeki cybiny


Dolina Cybiny jest niemal bezleśna i dość głęboko wcięta. Ciekawy krajobrazowo jest fragment doliny od wsi Uzarzewo, przez tereny wsi Gruszczyn i Gortatowo do Swarzędza, gdzie przechodzi w rynnęJeziora Swarzędzkiego. Dolina ma około trzech kilometrów długości i 300-700 metrów szerokości. Dno doliny zajmują liczne rozlewiska Cybiny. Jedynie początkowy i końcowy fragment doliny jest zalesiony. Planuje się objąć dolinę ochroną w ramach Parku Krajobrazowego Doliny Cybiny.


Dolina Cybiny w okolicach Swarzędza
Rzeka przepływa przez liczne jeziora z których największym jest Jezioro Swarzędzkie. Inne to Jezioro Góra, Jezioro Uzarzewskie oraz leżące na terenie Poznania stawy: Antoninek, Młyński, Browarny i Olszak. W dolnym odcinku, tuż przy ujściu powstało zaporowe Jezioro Maltańskie. Dalej przepływa pod ul. Jana Pawła II wykorzystując XIX w. przepust Śluzy Cybińskiej. Cybina uchodzi do Warty na kilometrze 240,5.



[Mój Swarzędz]
Bardzo lubię odwiedzać to miejsce o każdej porze roku . Cisza spokój ,ptaki ,zwierzyna no i moje ukochane owady . Szczególnie poranki są tu urokliwe . 



Widok na dolinę ze ścieżki dydaktycznej 



Dolina ma wiele rozlanych stawów ktore są ostoja dla wielu gatunków ptactwa wodnego


Mostek przez rzekę cybine 



Stare wierzby dodają uroku 





Chwila na odpoczynek w porannych promieniach słońca 





Bobry upodobały sobie nadbrzeżne drzewa 




Czas zająć się owadami 






Stawy pięknie się prezentują w porannej mgle 








Teraz przyjdzie poczekać na wiosnę . 


5 komentarzy:

  1. Fantastyczne zdjęcia, niesamowite miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pokazałeś z bliska to, co jedynie widziałam ze skarpy w Gortatowie, jak byłam u koleżanki w ogrodzie. Malownicze miejsce, a tak blisko!

    OdpowiedzUsuń

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate