Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Archiwum bloga

sobota, 16 sierpnia 2014

Ślimaków obfitości

Tego lata była istna "inwazja" ślinika wielkiego .Szczególnie rano po rosie ,albo po deszczu trawniki [i nie tylko] oblegane były przez tego "obleśnego" ślimaka .
Na niektórych chodnikach było ciężko przejść ,szczególnie tam gdzie były jakieś cieki wodne .
Ale co tam to jest natura ....

Ślinik wielki, ślinik rudy (Arion rufus)
gatunek ślimaka z rodziny ślinikowatych (Arionidae)
Jest największym z występujących w Polsce przedstawicieli tej rodziny
Długość jego ciała dochodzi nawet do 18 cm
przeważnie 7–10 cm; szerokość 0,5–2 cm. Barwa czarna, brunatna, pomarańczowa lub rdzawa.
Ciało ślinika kurczy się mocno uwypuklając grzbiet, kiedy coś go dotknie. Kształt zamkniętego kłębka chroni narządy wewnętrzne.
Noga jest mięsista i pokryta śluzem. Przez całą nogę przechodzą faliste ruchy, którymi ślimak przesuwa się do przodu.
Od maja do września składa do 500 jaj, w pakietach po 15–60 sztuk. Przechodzi jednoroczny cykl życiowy. Zjada miękkie owoce, butwiejące resztki roślin oraz martwe zwierzęta
http://pl.wikipedia













Ten malutki ,niepozorny to już trosze "milszy"
Bursztynka pospolita


Wstężyk ogrodowy













 Winniczek














6 komentarzy:

  1. je hebt ze er geweldig mooi op staan je kon hem zelfs in zijn ogen kijken.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakie one są sympatyczne na Twoich zdjęciach.
    Zdjęcia extra :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ślimaki i pająki, choć większość ludzi napawają obrzydzeniem.
    Super makro.

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuje że podzielasz moje zdanie na temat smaków i pająków.
    Trzeba przyznać że potrafią być fotogeniczne .
    Pozdrawiam i dziękuje za komentarz i odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń

Translate