Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

środa, 17 lipca 2013

Lednica zbożowa (Aelia acuminata L.)



Lednica zbożowa (Aelia acuminata L.) to pluskwiak z rodziny tarczówkowatych.
Długość: 8-9 mm.
Barwa: żółta z ciemnymi prążkami na głowie i tarczce tułowiowej.
Ciało: spłaszczone.
Zimowanie: szkodniki dorosłe zimują na polu lub na przydrożach.
Rozmnażanie: W ciągu roku występuje jedno pokolenie tego szkodnika. Jaja składane są na liściach, kłosach, źdźbłach, a rozwój jaj trwa około tygodnia. Larwy są podobne do postaci dorosłej, trochę mniejsze o nie wykształconych skrzydłach.
Występowanie: Na przełomie maja i czerwca szkodniki te przylatują na zboża i trawy gdzie żerują.
Szkodliwość: Wysysają soki z młodych roślin zbóż i traw. Zaatakowane rośliny słabo rosną i znacznie gorzej się krzewią.
.
[Wikipedia]




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate