Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

piątek, 26 kwietnia 2013

Trznadel

Jak dobrze jest przejść się po polach o zachodzie słońca


Trznadel 
Trznadel to ptak wielkości wróbla. Samiec ma głowę żółtą z brązowawymi podłużnymi kreskami; wierzch ciała jest rdzawobrązowy z ciemnymi plamkami, spód żółty, pierś kasztanowa a kuper rdzawy. Samica w porównaniu z samcem jest bardziej stonowana: oliwkowobrązowa, ze znacznie wyraźniejszym kreskowaniem na głowie i spodzie ciała. Jest to ptak wybitnie związany z krajobrazem rolniczym. Swoje gniazda zakłada głównie na ziemi; są dobrze ukryte w wysokiej trawie bądź pod krzewem
Pokarm trznadla, poza okresem lęgowym, to wszelkiego rodzaju ziarna (głównie zboża). Stąd duże stada tych ptaków można obserwować przy dużych stogach, które dostarczają ilości pokarmu pozwalającej im przezimować. W karmnikach na pewno nie pogardzą wysokokalorycznym słonecznikiem.







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate