Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

niedziela, 13 grudnia 2015

Skakun


 Skakuny  kosmopolityczna rodzina pająków, które nie tkają sieci, tylko polują skacząc na swoją ofiarę.
 Skakuny na ogół są niewielkich rozmiarów, większość osiąga 2-12 mm, choć zdarzają się osiągające ok. 20-30 mm
 Większość skakunów ma krępe ciało. Inne, rzadziej spotykane formy są objawem naśladowania np. mrówek, błonkówek, muchówek, zaleszczotków czy innych gatunków pająków.
 Charakterystyczną cechą Salticidae są ich oczy. Umiejscowione są w przedniej części głowotułowia i po jego bokach, w trzech lub czterech rzędach, umożliwiając obserwację całego otoczenia. Najlepiej wykształconą parą oczu jest zawsze środkowa, pozwala ona na stereoskopowe widzenie w kolorach. Pozostałe oczy odpowiedzialne są za rejestrowanie zmian natężenia światła oraz najmniejszego ruchu w otoczeniu.
 [Wikipedia]



4 komentarze:

  1. Zawsze odnoszę wrażenie, że skakuny mają rzęsy :-)
    Piękne zdjęcia, nawet skakun ze zdobyczą! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mając 6 lat natrafiłem na artykuł o skakunie w pewnej gazecie. Byłem bardzo przestraszony - myślałem, że taki poważny pająk musi być zabójczy! Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygląda strasznie ,a to takie grzeczne i małe .Pozdrawiam :)

      Usuń

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate