Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

poniedziałek, 12 sierpnia 2013

Wycinka sierpianka (Drepana falcataria)

Gatunek dość pospolity, występujący w lasach mieszanych, zagajnikach i parkach w dwu pokole­niach: w V i VI oraz VII i VIII. Gąsienice, żywiące się liśćmi brzóz i olch, spotykane przede wszystkim na niskich drzewkach, przebywają na wierzchniej stronie liści, zasnutej przędzą dla łatwiejszej przy­czepności. Liście, na których żerują gąsienice, są najczęściej lekko zwinięte i sczepione w niedom­kniętą rurkę. W podobny sposób zachowują się również gąsienice innych gatunków wycinek. Pierw­sze pokolenie gąsienic sierpianki żeruje w VI, drugie, liczniejsze, od VIII do X. Gąsienice budują o-przędy w zespolonych przędzą liściach, w których zimują w drugim pokoleniu jako poczwarki.
http://www.blogc.pl/motyle/?113.-wycinka-sierpianka,120








-------------------------------------------------------



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate