Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

niedziela, 28 lipca 2013

Pienik olchowiec


Wygląd: długość 1 cm. Brązowożółto zabarwiony, dzięki czemu jest doskonale zamaskowany na brązowym podłożu. Dobrze lata i zwinnie biega. Nieprzezroczyste skrzydła w spoczynku są dachowato ułożone, co jest cechą typową dla piewików. Pienik olchowiec należy do rodziny pienikowatych (Cercopidae), których najbardziej charakterystyczną cechą jest wytwarzanie piany przez larwy. Wielu ludzi dziwi się, że podczas pięknej letniej pogody w lesie łęgowym ciągle czują spadające na nich „krople deszczu". Jeśli się dokładniej rozejrzeć można stwierdzić, że te krople pochodzą od piankowatych tworów, które znajdują się na olszach i wierzbach. W takich gniazdach z piany chroniącej przed wrogami, żyją larwy pienika olszowca.  
Środowisko: lasy łęgowe, tereny wzdłuż potoków i rzek. Wszędzie tam gdzie rosnąolsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate