Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

niedziela, 23 czerwca 2013

Ogrodnica niszczylistka (PHYLLOPERTHA HORTICOLA)

Jest to chrząszcz o długości 1 cm, który żeruje na różnych gatunkach roślin.  Szkodnik ten pokryty jest brązowymi pokrywami i metalicznie błyszczącymi, zielononiebieskim przedpleczem. Larwy ogrodnicy niszczylistki – pędraki mają długość 2 cm. Dorosłe chrząszcze pojawiają się w czerwcu i po okresie żerowania na liściach składają jaja do gleby, a wiosną następnego roku przepoczwarczają się. 

Chrząszcze zjadają liście, a larwy odżywiają się korzeniami różnych roślin. Znaczne szkody może spowodować ten szkodnik na plantacjach truskawek oraz krzewów jagodowych. Przy bardzo licznym występowaniu larwy mogą poważnie uszkodzić korzenie drzewek w szkółkach. Chrząszcze wyżerają z zewnątrz zawiązki owoców. 

W celu zwalczenia pędraków ogrodnicy niszczylistki można zastosować biologiczny preparat Nemasys G z nicieniami Heterorhabditis  - naturalnymi wrogami szkodników. Preparat ten uwalnia nicienie w ich najbardziej energicznym stadium infekcji. Te agresywne organizmy wyszukują i atakują pędraki poprzez wnikanie do ich organizmów przez naturalne otwory w ich ciele. Po wniknięciu, uwalniają bakterie symbiotyczne, które szybko zabijają pędraka w przeciągu 2-3 tygodni. Nicienie namnażają się wewnątrz martwej larwy. Powstaje nowe pokolenie głodnych, infekujących nicieni, które rozprzestrzenia się w poszukiwaniu nowej ofiary[http://www.e-sadownictwo.pl]










2 komentarze:

  1. Wspaniałe zdjęcia!!! Ja też sfotografowałam tego chrząszcza na terenie leśnym (mimochodem), ale nie wiedziałam jak się nazywa (i niestety, nie ta jakość).
    Jestem pod wrażeniem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje uprzejmie za słowa uznania ,jeszcze mi daleko do doskonałości .Pozdrawiam

      Usuń

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate