Obserwatorzy

O mnie

Moje zdjęcie
Swarzędz, Wielkopolskie, Poland
Jestem jaki jestem . Amator ,pasjonat Ciekawy świata w obiektywie

Łączna liczba wyświetleń

Moja lista blogów

Powered By Blogger

Archiwum bloga

sobota, 30 marca 2013

Kowaliki


Kowaliki 
(Sitta europaea)
  


25 marca pogoda o poranku była bardzo mroźna  ,ale słonce pięknie świeciło.

Poszedłem w miejsce gdzie w zeszłym roku w dziupli uwiły sobie gniazdo Kowaliki.

Były na straży przy dziupli. Kowalik siedział prawie bez ruchu obracał tylko główkę.

Po paru minutach przyleciał drugi i wszedł do dziupli ,bardzo zawadiackie były sikorki, natrętnie

przylatywały pod gniazdo . 





                                                          

Długość ciała: 13-15 cm. Krępy ptak wielkości wróbla z krótkim ogonem. Wierzch ciała popielaty, spód beżoworudawy. Przez oko przebiega czarny pasek sięgający aż do karku. Dziób mocny, dłutowaty. Kowalik jest jedynym naszym ptakiem, który chodzi po pniu i gałęziach głową w dół. Sam nie wykuwa dziupli, lecz potrafi zmniejszać średnicę zbyt dużego otworu wejściowego oblepiając go gliną.


gniazdo
W dziupli, często w wykutej wcześniej przez dzięcioła.
lęg
5-8 białych jaj z nielicznymi rdzawymi plamkami. Wysiadywanie: 22-24 dni. Młode opuszczają gniazdo po 22-24 dniach



Czuwał przy gnieździe ,aby sikorki nie wpadły na
pomysł aby splądrować jego własność 


Lepiej sprawdzić czy w gnieździe wszystko w porządku





Wszystko 










w porządku można poszukać czegoś do jedzenia 














[Unikalną cechą kowalikowatych jest ich zdolność do utrzymywania się na pniach drzew głową w dół, większość potrafi się w tej pozycji sprawnie poruszać. Inne ptaki, często poruszające się po pniach drzew, takie jak dzięcioły i pełzacze, ustawione są zawsze głową do góry. Kowaliki są do siebie bardzo podobne pod względem wielkości, wyglądu i zwyczajów.]



Jeszcze mi się w głowie zakręci 


Jest tu coś pysznego ?






Musze 









zawołać partnera niech teraz on się zajmie gniazdkiem








O,widzicie ukrył się w gałęziach i myśli że go nie widać


                                Teraz odrobina relaksu ,chwila odpoczynku w pięknym słońcu 



Nawet troszkę się senny zrobiłem 



Jak dobrze jest tak siedzieć i obserwować 
świat z gałęzi .Tyle piękna jest w około.
Ptasie życie jest jednak wspaniałe. 




Tak mi się jakoś wesoło zrobiło ,chyba troszkę 
sobie pośpiewam 


Może nie mam głosu jak Skowronek ,ale zawsze coś 


No pora na małe co nieco 
tylko aby nie upadło


No dosyć już tego podpatrywania 
mnie idźcie już sobie .
Ale z wielką przyjemnością zapraszam ,
wpadnijcie jeszcze do mnie w odwiedziny 


 



                 I to już koniec mojej sesji z kowalikami .Dla mnie była ona bardzo udana i pouczająca 

Jednak warto rano wstać ,nawet jak zimno szczypie w nos
Jest tyle piękna w przyrodzie ,a tyle jeszcze do zaobserwowania .
No i nareszcie nadchodzi wiosna,przyroda budzi się do życia .
Wszystko lada dzień się zazieleni ,można się 





będzie











 cieszyć ciepłem i kolorami jakimi 



obdarzy nas natura .
I TO JEST WŁAŚNIE PIEKNO 


































Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Focimy.pl - agregator blogów fotograficznych i wyszukiwarka zdjęć
blog fotograficzny
Akcja: Nie kradnij zdjęć!
Agregator Blogów Fotograficznych
zBLOGowani.pl

Translate